Rotaļas ņemtas no šīs grāmatas.
1. Uzzīmēt sejiņas/lelles ar dažādām emociju izpausmēm (smejas, raud, dusmojas). Apjautāties, ko dara lelles/meitenes vai zēni?
Tad par katru bildīti atsevišķi izrunā, piemēram, kāpēc smejas/priecājas lellīte; kas varēja notikt, ka meitene sāka smieties; apjautāties, kas tieši bērnam liek smieties, izdomāt varbūt kādu smieklīgu stāstu - izjust pašiem sekojošas emocijas...
Raudošu lellīti pažēlot, mēģināt uzjautrināt (dziesma, košs zīmējums...)
Dusmīga lellīte varētu uzzīmēt savas dusmas, pateikt, ka dusmojas un kāpēc, vai pat iekaustīt spilvenu... (dusmu menedžments)...
2. Divi cilvēki
Paņemt divas lelles/mīkstās spēlītes, viena būs jautrā noskaņojumā, otra bēdīga. Jautrā lelle uzmundrinošā balsī stāsta ko jauku, smieklīgu, bēdīgā zemākos toņos palūdz, lai viņu pažēlo. Varbūt bērnam gribēsies uzmundrināt ka nebūt bēdīgo spēlīti.
3. Skumjš un jautrs
Lūdz bērnam uz sejiņām uzzīmēt mutītes, ņemot vērā, ka viens cilvēciņš ir jauts, viens bēdīgs un vel viens dusmīgs. Izrunā, ko dara jautrs - smejas, smaida, bēdīgs sarauc mutītes kaktiņus uz leju, dusmīgs sažmiedz lūpiņas kopā.
4. Krāsainais noskaņojums
Uzzīmējiet kaut ko ar dzeltenu krāsu. Palūgt bērnam apdomāt, dzeltenā krasa ir jautra vai bēdīga. Kam līdzīga? Kā varētu attēlot skumju rītu? Bēdīgu vakaru?...
5. Tāda dažāda mūzika
Ieslēdz jautru mūziku un izdejojas kopā, ieslēdz ko mierīgu, iespējams, gribēsies kustēt šai līdzi. Parunāt, ka kustības atšķīrās un ar ko tieši, pamatojoties uz tikko novērotā. varbūt izrunāt, kam līdzīga mūzika (slēdzot dažādu mūziku)
6. Zaķis bailīgais
Izrunāt pazīstamus pasaku varoņus, padomāt, kāpēc lapsa ir viltīga (visus māna), kāpēc zaķītis bailīgs (nav asu zobu, nav stipru ķepu...) Pajautāt, kurš no varoņiem patīk visvairāk un kāpēc? Kurš nepatīk un kāpēc?